Dinler | Konular | Kitaplar

Dinlerarası diyaloğu hangi boyutta inanıyorsunuz

Konu ile ilgili yorumlar 3. sayfadasınız.
Konuya tekrar dönmek ya da konuyu okumak için buraya tıklayınız.

49 yorum 3. sayfa

Hicbir zaman bu diyalog

Hicbir zaman bu diyalog benimsenemez. Bu diyalogu benimsemek demek, dinden, imandan taviz vermek demektirki, Allah cümlemizi bundan korusun.
Vatikan anlasmasi Misyonerligi tüm dünyaya, bilhassa türkiyeye yaymak icin yapilmistir.
Papalarin toplanip böyle bir diyaloga ihtiyac hissetmelerinde ne gibi bir faide barinabilir?
Müslümanlarin dinini imanini zayiflatmak, sözde IBRANi dini diye, butun dinlri esitlemek, yani son dinin mutlak din olmadigini ortaya koymak icin uydurulmus zehirli bir senaryodur.
Bu gibi hilelere kananlar, sizin gibi ILIMLI islam projesine katkida bulunmaktadir.
Fakat siz bilmezmisinizki, siz onlarin peygamberlerini kabul ederken, ( hz MUSA ve ISA) onlar sizinkini inkar etmektedir.
Söylermisiniz, hal böyleyken, diyalog ve hosgörüden maksat nedir???

22.09.2009 - sine55

...

Bakara Suresi

84.
Hani, “Birbirinizin kanını dökmeyeceksiniz, birbirinizi yurtlarınızdan çıkarmayacaksınız” diye de sizden kesin söz almıştık. Sonra bunu böylece kabul etmiştiniz. Kendiniz de buna hâlâ şahitlik etmektesiniz.

85. Ama siz, birbirinizi öldüren, içinizden bir kesime karşı kötülük ve zulümde yardımlaşarak; size haram olduğu hâlde onları yurtlarından çıkaran, size esir olarak geldiklerinde ise, fidye verip kendilerini kurtaran kimselersiniz. Yoksa siz Kitab’ın (Tevrat’ın) bir kısmına inanıp, bir kısmını inkâr mı ediyorsunuz? Artık sizden bunu yapanın cezası, dünya hayatında rezil olmaktan başka bir şey değildir. Kıyamet gününde ise onlar azabın en şiddetlisine uğratılırlar. Çünkü Allah, yaptıklarınızdan habersiz değildir.

87. Andolsun, Mûsâ’ya Kitab’ı (Tevrat’ı) verdik. Ondan sonra ard arda peygamberler gönderdik. Meryem oğlu İsa’ya mucizeler verdik. Onu Ruhu’l-Kudüs (Cebrail) ile destekledik. Size herhangi bir peygamber, hoşunuza gitmeyen bir şey getirdikçe, kibirlenip (onların) bir kısmını yalanlayıp bir kısmını da öldürmediniz mi?


91. Onlara, “Allah’ın indirdiğine (Kur’an’a) iman edin” denilince, “Biz sadece bize indirilene (Tevrat’a) inanırız” deyip, ondan sonra geleni (Kur’an’ı) inkâr ederler. Hâlbuki o, ellerinde bulunanı (Tevrat’ı) tasdik eden hak bir kitaptır. De ki: “Eğer inanan kimseler idiyseniz, daha önce niçin Allah’ın peygamberlerini öldürüyordunuz?”

120. Sen dinlerine uymadıkça, ne Yahudiler ve ne de Hıristiyanlar asla senden razı olmazlar. De ki: “Allah’ın yolu asıl doğru yoldur.” Sana gelen ilimden sonra, eğer onların arzu ve keyiflerine uyacak olursan, bilmiş ol ki, Allah’tan sana ne bir dost, ne bir yardımcı vardır.

136. Deyin ki: “Biz Allah’a, bize indirilene (Kur’an’a), İbrahim, İsmail, İshak, Yakub ve Yakuboğullarına indirilene, Mûsâ ve İsa’ya verilen (Tevrat ve İncil) ile bütün diğer peygamberlere Rab’lerinden verilene iman ettik. Onlardan hiçbirini diğerinden ayırt etmeyiz ve biz ona teslim olmuş kimseleriz.”

BUNLAR MUHAKKAK KURAN-I KERİMİN GÖZÜNÜZDEN KAÇAN AYETLERİ. TEVRAT, ZEBUR, İNCİL VE KURAN-I KERİM HEPSİ ALLAH CC KELAMI TAŞIMAKTA.
SELAMLA...

24.10.2009 - Yaprak Çelik

أنّ الدّين عند الله

أنّ الدّين عند الله الإسلام

Allah katında din ancak İslamdır. (Al-i İmran / 19)

03.11.2009 - Fail-i Meçhul

oyumu geri alamıyor muyum ;)

oyumu geri alamıyor muyum ;) Bütün cevaplar aynı kapıya çıkıyormuş dikkat etmemiştim

03.11.2009 - Fail-i Meçhul

Bence Dinler arası diyalogtan

Bence Dinler arası diyalogtan ziyade bu işin sonu dinler arası savaşa dönüşeceğe benzemekte.Günümüzde Yahudilerin Müslümanlara karşı baskıları.Amerika ve avrupanın Haçlı anlayışının devam ettirilmeye çalışılması,gizli planlar içinde olmaları bu diyalog meselesinde ne kadar bencil olduklarını zaten ortaya koymaktadır.Şu bi gerçekki her iyi niyetli insan dünyada barışın hüküm sürmesini,çocuklarımıza temiz bi ortam bırakmayı ister.Fakat çıkarcı kitleler,dinler hakkında bilgi kirliliği yaratıp insanların doğru yolu benimsemesini engelleyenler olduğu sürece dünyanın düzeni bu şekilde sürüp gidecektir.

26.11.2009 - Misafir

arkadaşa katılıyorum ben 2.

arkadaşa katılıyorum ben 2. şıkkı bu şekilde anlayarak oy verdim
hiç bir bilimselliği yok ve garaz içeriyor

26.11.2009 - Misafir

sizin aklınız mantığınız

sizin aklınız mantığınız alıyormu
kusursuz olarak evreni yaratan Allah ın size kitap yolayacağı
aklınızı azıcık çalıştırın

11.12.2009 - Misafir

Karma din diye birşey olmaz

Aslı(Kuran-ı Kerim) korunan tek din İslam. Sosyal yaşamın tüm sorunlarına çözüm getirebilir inananlar için.

Karma din diye birşey olmaz.

17.12.2009 - kamilkamil

Dinler degil DİN (ed-din)

Allahın Selamı üzerinize olsun..

Kimsenin dininden taviz vermeyecegi bir ortamda nasıl olur ki diyalog.Bu anlamda sanırım su sozle baslar diyalog " hepimiz hak din üzereyiz"

Hayır, bence şöyle denirse belki daha iyi olur "hepimiz yanılıyoruz.." cünkü hepimiz dinLER olduguna inanıyoruz halbu ki insanlık tarihi boyunca hic dinLER olmadı sadece din oldu.O da İslam oldu..Tıpkı aynı kaynaktan cıkan isa nın, musa nın, muhammedin ve öncekilerinin (selam hepsinin üzerine olsun) acıkladıgı din gibi.

Allah ın yardımı ve yol göstericiligi üzerimize olsun..

24.12.2009 - Misafir

tabiki

bence tabii korumakta herkesinde bildiği gibi dünyada müslümanların sayısı gittkçe artıyor

10.01.2010 - Misafir

Allah'ın katından bizim

Allah'ın katından bizim yaşadığımız dünyaya, o olmadı, bunu yapayım, bu olmadı, şunu göndereyim diye bir şey yapması mümkün mü? Geçmiş, Şimdi ve Geleceğe dair her şeyi bilen Allah, gönderdiği ilk iki kitabın bozulacağını da biliyordu. Yani Allah'ın son hak dini, ilk ikisi bozuldu diye vahyettiğini sanmıyorum. O zaman bu delillerden anlamaz insanlığa "hala" durmadan kitap indirip, peygamber yollaması gerekirdi.

22.06.2011 - Misafir

Bütün müslümanlar, hristiyan

Bütün müslümanlar, hristiyan olurlarsa onlar Allah ile dialog kurabilirler, ve cehennem ateşinden kurtulurlar.

06.07.2011 - Ferdinandez Guaer

Bu bir safsatadır...

Birinci 1000 yılda Avrupa Hıristiyanlaştırıldı, ikinci 1000 yılda Afrika ve Amerika Hıristiyanlaştırıldı, üçüncü 1000 yılda hedef Asya... Bunun ön ayağı Dinler arası diyalog safsatasıdır. Bu diyalog masalının asıl amacı Anadolu, Orta Doğu ve diğer Asya ülkelerini Hıristiyanlaştırmaktır. Diyalog adına yapılan faaliyetleri incelediğimizde İslam dinine zarar veren bir çok faaliyet yapıldığını görmekteyiz. Bu safsatanın Türkiye'de ki ön ayağı Fettullah Gülen denen şahıstır. bu şahıs kendi yayın organlarında diyalog adına yaptırdığı yayınlarda Lâilâhe illallah Muhammedun Rasûlüllah'ın sadece Lâilâhe illallah kısmının söylenebileceğini Muhammedun Rasûlüllah'ın söylenmese de olacağını iddia etmektedir. Allah nezdinde hak din islamdır bunun aksini düşünen bunun ılımlaştırılabileceğini düşünen kim varsa dinden çıkar. Saygılarımla
"Şüphesiz Allah katında din İslam'dır. Kitap verilmiş olanlar, kendilerine ilim geldikten sonra sırf, aralarındaki ihtiras ve aşırılık yüzünden ayrılığa düştüler. Kim Allah'ın âyetlerini inkar ederse, bilsin ki Allah hesabı çok çabuk görendir." Al-i İmran 19

13.08.2011 - Metehan

DİN ADAMLARI ARASI DİYALOG

Dinler arası diyalog olamaz. Hak ve son din İslamdır.
ancak din adamları arası diyalog olmalıdır. Sanıyorum Fethullah Hoca efendinin kastettiği de budur.
Ancak konuyu bilen bilmeyen herkes bir şeyler yazmakta yarışıyor.
Din adamları arasındaki diyalog mutlaka olmalıdır.İslamın emri de budur.
Aksi takdirde güzel dinimizi diğer din mensuplarına nasıl anlatacağız söyler misiniz?
Anketiniz çok yanlış ve yanlışa yönlendirmeli olmuş lütfen daha samimi ve objektif yapınız!
Selam ve dua ile hayırda yarışanlara selam olsun...

14.08.2011 - Adem ALAN - SAMSUN

Dinler arasi diyalog - uyum

Kısa ve öz: Bence dinler arasında bir uyumun bulunmasında "İslamiyet'in diğer dinlere karşı uyum, harmoni bakışı"ndan başka bir şey değildir.

Ancak diğer inanç sahipleri başka bir gözle buna yaklaşınca gerçeği ya göremezler yada görmek istemiyorlar diye düşünüyorum...
Saygılar...

03.10.2011 - albani

Konular

TESLİS (ÜÇLÜ-BİRLİK) İNANCI HAKKINDA BİR SAVUNMA!
Hristiyanların Kuran'a bakışı ve değerlendirmesi bu yazıda!
Müslümanlara Sorumuz: Barnabas/Barnaba Yalanına daha ne kadar sarılacaksınız?
''Ama Siz Hristiyanlar biz Müslümanları birer caniymiş gibi gösteriyorsunuz....'' DİYENLERE!
Siz Hristiyanlar neden Pazar günü ibadet edersiniz?
Siz Hristiyanlar neden Pazar günü ibadet edersiniz?
Siz Hristiyanlar neden Pazar günü ibadet edersiniz?
Hey gidi Hey... Sizin İncilleriniz de Hz.Muhammed Paraklet olarak geçiyor haberiniz yok!
Bir şey soracağım Özgür; hani yazılarına 1-2 ay ara vermiştin? Bunları babam mı yazıyor?
İncilleriniz de ''Kadınlar sussun! Onlara Konuşmalarına izin yoktur'' demiyor mu Kafirler!
Hristiyanlar kadına nasıl bakarlar? Ve Hristiyan bir kadın Nasıl yaşar?
Teslisin neresini savunabilirsiniz ki? Bence tamamıyla büyük bir saçmalıktır!
İNCİL’DE KADININ YERİ VE ROLÜ NEDİR? Sadece susun ve konuşmayın mı der?
Vaftiz olmak nedir?
Bu sitede ki, vaftiz tartışmalarına son veriyorum!
Sizinkiler o daha küçücük ''günahsız'' çocukları vaftiz etmiyor mu? Ki ''günahlarından'' arınsın!
Hem bizim Peygamberimiz köleleri özgürleştirdi. Yani bizim dinimiz de, İslamda kölelik olmaz!
''Ama Siz Hristiyan, biz Müslümanları birer caniymiş gibi gösteriyorsunuz...'' DİYENLERE!!!
Diyalog İslam'ı Hristiyanlaştırmak için değil, Diğer Mezhepleri KATOLİKLEŞTİRMEK İÇİNDİR!
İncilleriniz de ''Kadınlar sussun! Onlara Konuşmalarına izin yoktur'' demiyor mu Kafirler!
Müslüman Kardeşler (İhvan'ı Müslimin) Şokta! Mısır'ın en ünlü Din Hocası, Hristiyan oldu!
Sayın Admin, mesajlarımın kasıtlı olarak yayınlanmaması adi Şerefsizliktir!!!
Bir Hristiyan nasıl ''Tövbe'' eder? Yada Hristiyanlıkta tövbe var mıdır? Ve nedir?
Bir Hristiyan nasıl ''Tövbe'' eder? Yada Hristiyanlıkta tövbe var mıdır? Ve nedir?
Abdest alır mısınız? Bahsettiğim Hakiki abdesttir!! Hristiyanlıkta Abdest Kavramı hakkında
Gerçekten de Hristiyanlara tuvaleti Müslümanlar mı öğretti? Yoksa birer yalandan mı ibaret!
Hristiyanlığa göre; Adem, Havva, Şeytan ve Elma! Kısaca bir özeti...
Gerçekten de Teslis ile Tevhid inancı hakkında bir bilgin var mı? O zaman tıkla ve öğren!
Kanlı Çağ!
Bak Özgür efendi, Matta ve Luka da İsa'nın soyu farklı anlatılıyor!Sen ise çelişki yok diyorsun!